piątek, 1 sierpnia 2014

czekoladki, batoniki bez cukru

Kilka składników i można wyczarować cuda :)
Pierwszy mój pomysł to przekąska podobna do batonika; słodka, przypominająca czekoladową bombonierkę, a jednocześnie....bez cukru.

Składniki:
- 100g słonecznika, lub mąki słonecznikowej
- karob (zamiennik kakao)
- olej kokosowy
- rodzynki

Batoniki:
Mąki słonecznikowej nie miałam, więc zrobiłam sama. Słonecznik zmieliłam w młynku do kawy i przesypałam do miseczki. Rodzynki pokroiłam na mniejsze kawałki. Dorzuciłam do zmielonego słonecznika i wymieszałam z karobem. Dolałam oleju kokosowego i wymieszałam. Masa musi być  wilgotna, żeby się zlepiła w całość. Prostokątną miseczkę wyłożyłam papierem do pieczenia i "ugniotłam" tam masę. Włożyłam do lodówki na całą noc. Na drugi dzień wyciągnęłam z miseczki i pokroiłam na prostokątne kawałki. Tak powstały batoniki.



Czekoladki, prawie jak z bombonierki :)
Składniki i sposób wykonania taki sam jak przy batonikach. Chodzi tylko o kształt, jaki ostatecznie uzyskają słodkości. Znalazłam w szafce foremki do czekoladek/lodu, które kiedyś kupiłam, ale nie miałam na nie pomysłu. Teraz mogłam je wykorzystać i jestem z nich bardzo zadowolona :) Efekt rewelacyjny! :)











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz